شکل و اصلاح
داستان ها

فمینیسم در دنیای مارکتینگ

توسط آرش زمانی, 1399-06-23

تاثیر حضور با شئونات بانوان در حوزه مارکتینگ

چندوقتیه روحیه ایدآلی ندارم. نیاز دارم با یه اتفاق خوب سرحال بیام. برای همین دارم تلاش میکنم با ارائه محتوا های کاربردی تو این بخش بتونم احساس خوبی داشته باشم. از شما عزیزان هم میخام با نقد هاتون تو بهتر شدن نوشته ها کمک کنید.

همونظور که تو این وبسایت هم قابل مشاهده است من احترام بسیار ویژه ای برای خانم ها قائل هستم، االخصوص خانم های کارآفرین. همکاری با خانم هایی مثل خانم سیمونیان در “وانس” خانم نیلوفر کامران، خانم هدی سرگردان، بهنارعباسیان زاده، فرزانه فلکی و … از بزرگترین افتخارات من است.

اولین درس همکاری با بانوان این بود که تونستم بفهمم یک لیدر خانم چقدر میتونه مفید و موثر تر از خیلی از مردانی که میشناسم باشه. از کودکی توی شوخی های اجتماعی، دختران را افرادی ساده، تنوع طلب، بی توجه به رازداری و… معرفی شدن. من فک کنم این قاعده رو ما آقایون گذاشتیم تا عییهای خودمون رو پوشش بدیم.

از طرف دیگه مدام به ما گفتن از خانمها به عنوان ابزار در تبلیغات استفاده میشود. (البته متاسفانه میشود) ولی به نظر من میتوان از قدرت و توان بانوان در جهت رشد یک جامعه استفاده. و اولین تارگت میتونه جامعه خودشون باشه.

من با تموم خانمهایی که کار کردم نه تنها نقاط ضعفی که کلیشه ها به ما میدن رو ندیدم، بلکه کلی حُسن جدی دیدم:

  • به نظر من خانم ها از آقایون نسبت به نتیجه جدی تر هستن
  • علاوه بر مقادیر کمی، حتما به کیفیت هم توجه میکنن
  • روحیه انعطاف پذیری نسبت به نا ملایمات دارن
  • متوسط رفتارشون محترمانه تره
  • با وجود محافظه کاریشون از ریسک نمیترسن
  • چند وجه گرا هستن

من باور دارم هممون میبایست در جهت شکوفایی استعداد هایی خاموش جامعه تلاش کنیم. به راحتی میتونیم توانمون رو دو برابر کنیم. مخصوصاً که یه خورده الانا فمینیسم خونم هم زیاد شده. و به نظرم رفتارهای افراطی فمینیسم ها کمتر شده. امروزه حضور خانم ها به عنوان گروه مرجع خیلی اهمیت پیدا کرده. همونطور که میدونین “گروه مرجع” افراد مختلفی هستند که ما آرزو می کنیم تا شبیه آنها باشیم که از جمله آنها می توان به ستاره های سینما، قهرمانان ورزشی و مقامات ارشد دولتی، افراد تاثیر گذار و … اشاره کرد.

تا به امروز مثال های زیادی از استفاده از خانم ها در گروه های مرجع مطرح شده است. ولی به نظر من به خانم های کارآفرین به عنوان گروه مرجع کمتر توجه شده. این افراد داستانهایی دارند که میبایست نقل شود. سبک زندگیشان مطمیناً برای خیلی ها جذاب است. روحیه خواهد بخشید و انگیزه ساز است. شما میتونید به همراه داستان این افراد برند خودتون رو هم معرفی کنین.

هر تیمی که محصولی دارد میتواند با طراحی کمپین های مشترک در راستای معرفی سبک زندگی بانوان کارآفرین عمل کند. مثلا اگر من کافه دار هستم ایونت های مصاحبه و دردل برای خانم های کارآفرین و علاقه مندان آنها فراهم آورم. یا اگرطلا فروش هستم رویدادهای بحث و تبادل نظر این زنان را حمایت کنم و هزار کمپین اختصاصی دیگه.

مخاطبان شما پیام شما را میبینن و میفهمند. به شما بر اساس محتوای پیام امتیاز میدهند و به خاطر میسپارنتون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Facebook Instagram linkedin
2019 © Whale